Raport de activitate septembrie – decembrie 2009

Raport de activitate
a Centrului Adolescenţilor, DGETS,
pentru perioada septembrie-decembrie 2009

Perioada de referinţă a fost una de constituire a noului Consiliului Local al Copiilor şi Tinerilor pentru următorul mandat de activitate de 2 ani.
În luna septembrie, la îndemnul şi sub monitorizarea Centrului Adolescenţilor, în instituţiile de învăţământ preuniversitar a avut loc alegerea reprezentanţilor în noul Consiliu, astfel ca deja la începutul lunii octombrie să fie constituită noua structură municipală de tineri în număr de 55.
Odată cu alegerea noilor tineri consilieri Centrul Adolescenţilor, rămînînd şi în continuare tutorul Consiliului Local al Copiilor şi Tinerilor a considerat necesară instruirea lor, antrenîndu-i în Proiectul „Şcoala tînărului consilier”. Şedinţa din 23 octombrie 2009 a avut ca subiect studiul „Programarea corectă a activităţilor-succes asigurat în realizarea lor”, unde noul primar, cei 2 vice-primari, secretarul şi preşedinţii comisiilor de specialitate au prins firul întocmirii unui plan de perspectivă, a unei programări săptămînale şi lunare. Tot la această şedinţă tinerii consilieri s-au familiarizat cu noţiuni din administrarea publică. Cele 4 şedinţe ordinare petrecute lunar, au permis membrilor noului Consiliului Local al Copiilor şi Tinerilor să se cunoască mai bine, să se determine în ce comisii de specialitate doresc să activeze, să-şi aleagă aparatul de conducere.
Anul acesta Centrul Adolescenţilor a dat un nou impuls şedinţelor Clubului dezbaterilor, formînd o grupă de experţi din cei mai experimentaţi tineri în domeniu. În luna septembrie, la Masa rotundă cu subiectul „Capcanele lui Cronos – organizarea corectă a timpului”, la care au participat la 50 adolescenţi din sectorul Botanica (în baza Liceului Teoretic „Elena Alistar”) tinerii au discutat aprins la aspectul folosirii corecte a timpului, la importanţa fiecărui minut în situaţii critice şi de criză, în formarea normală a unor deprinderi de gestionare a timpului de lucru şi a celui liber, iar la Dezbaterea din luna octombrie la tema „Celularele – un mare beneficiu sau probleme camuflate în viaţa de tînăr” adolescenţii invitaţi de astă dată din sectorul Centru al municipiului, la şedinţa care a demarat la Liceul Teoretic „Mircea Eliade”, s – au pătruns de responsabilitate în privinţa propriei sănătăţi şi a celor din jur, făcînd concluziile necesare în folosirea abundentă a celularelor şi a altor utilaje tehnice.
Serata organizată de către Centrul Adolescenţilor cu membrii Consiliului Local al Tinerilor şi Copiilor, în comun cu adolescenţii din liceul gazdă (Liceul Teoretic „Ginta Latină”, sectorul Ciocana) către sărbătorile de iarnă cu genericul „Crăciun fericit-tineri fericiţi” la 25 decembrie, a fost un frumos prilej de a bucura cu daruri şi voie bună copiii veniţi de la internatul municipal nr.2. Tinerele talente din consiliu au încercat să întocmească un program şi să-l realizeze cu forţele proprii. Fiecare dintre cele 4 comisii de specialitate a propus numere artistice sub formă de colinde şi urături, dansuri, cîntece, scenete care au plăcut publicului prezent la sărbătoare.
Caravana bunătăţii numită „Umăr la umăr”, cu vizitarea Azilului republican de bătrîni şi invalizi în perioada sărbătorilor de iarnă a fost o acţiune de caritate, unde tinerii au prezentat de rînd cu darurile lor modeste şi un concert pentru cei singuratici şi suferinzi.
În luna decembrie a fost cucerit şi un Proiect internaţional cu participarea şefei Centrului Adolescenţilor, d-nei Valentina Sandu la seminarul internaţional, de rînd cu reprezentanţii a 10 ţări europene, la tema „Identitate şi diversitate. Imaginea altuia în şcoală”. Seminarul s-a desfăşurat la Roma, Italia, în perioada 14-16 decembrie 2009, unde reprezentanta DGETS a avut ocazia să disemineze experienţa acumulată în educaţia interculturală a adolescenţilor din municipiul Chişinău.
La finele anului 2009 a fost examinată, la şedinţa Consiliului Consultativ al DGETS, chestiunea cu privire la „Rolul Consiliului Local al Copiilor şi Tinerilor în asigurarea relaţiei de parteneriat dintre instituţii şi decendenţii educaţionali”, unde au fost prezentate noile forme de asociere a tinerilor în societatea contemporană, precum ar fi: Centrele, Asociaţiile, Consiliile de tineri ca structuri mult mai democratice, apărute la începutul mileniului III şi care dau rezultate pozitive atît pentru comunitate, cît şi pentru adolescenţi însăşi. Deoarece, atît unii, cît şi alţii au numai de cîştigat.
Aici tinerii îşi dezvoltă deprinderi de comunicare, de luare a deciziilor, de relaţionare cu semenii lor şi adulţii. Dobîndesc deprinderi de a se descurca în situaţii noi, de a planifica şi realiza proiecte proprii, devin responsabili faţă de ei înşişi şi faţă de alţii. Fiind încrezuţi în forţele proprii, simţindu-se utili pentru comunitate sunt implicaţi ca parteneri activi în dezvoltarea comunităţii, iar învăţîndu-i procedura alegerilor democratice şi exprimarea deschisă a aşteptărilor, nevoilor şi preocupărilor lor, îi învăţăm să construiască un stat de drept, democrat, o societate democratică.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s